Portret Miry Mańka z archiwum prywatnego

Mira
Mańka

powiązane wydarzenia

Czytanie
Zniknięcia
Elise Wilk

LITERACKI TEATRALNY
23.08., godz. 19:00

Mira
Mańka

Reżyserka, aktywistka, feministka. Absolwentka Wydziału Reżyserii Dramatu Krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych. Członkini Zarządu Związku Zawodowego Gildia Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych. Stypendystka European Theatre Convention na rok 2023. Rezydentka programów: Inkubator Sztuki AiR Goyki 3 (2024), Heart of Europe (2023), Międzynarodowego Festiwalu Szekspirowskiego: Nowy Yorick (2023), Komuny//Warszawa (2023), Sceny Nowej Dramaturgii (2022), Sopot NonFiction (2021), dwukrotnie Młodzi i Nowy (Łódź, 2021 i 2022), Młodzi w Starym: online (2020), Młodzi w Starym (Kraków, 2019). Za "Piknik pod wiszącą skałą" otrzymała Grand Prix dla najlepszego młodego reżysera Festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych “m-teatr” (2020), a "Szekspir: makieta" został doceniony I nagrodą konkursu SzekspirOFF oraz Nagrodą Publiczności na Festiwalu Szekspirowskim, 2021. Reżyserowała na zaproszenie Grupy Artystycznej Teraz Poliż ("Przewodnik feministycznej psujzabawy", 2024), Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych (spektakl telewizyjny "Inni", 2024), Teatru Pinokio w Łodzi ("wszystko źle! najgorszy na świecie spektakl o dojrzewaniu", 2024), dwukrotnie Teatru im. J. Osterwy w Lublinie ("jak płakać w miejscach publicznych", 2024), ("Niewiarygodna historia Małej S.", 2025), Teatru im. J. Kochanowskiego w Opolu ("Sztuka kochania", 2023), Teatru Polskiego w Poznaniu i Festiwalu Szekspirowskiego ("Lover’s complaint", 2023), Teatru Nowego w Łodzi ("Moim babkom rewolucjonistkom", 2021), Festiwalu Szekspirowskiego i Teatru Tańca Rozbark ("Szekspir: makieta", 2021), Festiwalu Opera Rara ("Enoch Arden", 2020), Teatru Współczesnego w Szczecinie ("Piknik pod wiszącą skałą", 2020), Narodowego Starego Teatru w Krakowie ("Czartoryska. Artefakty.",2019; "Mała Syrenka", 2020). Jest autorką tekstów i adaptacji do własnych spektakli, a w 2022 stworzyła scenariusz do "Tajemniczego Ogrodu" w reżyserii Tomasza Fryzeła, Teatr Łaźnia Nowa. W roku 2023 na łamach kwartalnika Didaskalia opublikowała swoją pracę magisterską: Feedback. Próba zmapowania zjawiska - systematyzującą teorię i praktykę udzielania informacji zwrotnej w procesach artystycznych. Stworzyła i moderuje grupę samopomoc reżysersko - dramaturgiczna, wspomaga procesy pisania wniosków grantowych i stypendialnych, prowadzi sesje i warsztaty feedbackowe. Biega, medytuje, studiuje techniki twórczego feedbacku.

fot. z archiwum gościni